
Koninklijke Harmonie Oefening & Uitspanning organiseert in november 2024 een nieuwe editie van het Promsconcert!
Na de succesvolle eerste editie in 2018, worden dit jaargang nóg grootser, gevarieerder en spectaculairder! U wordt meegenomen in verschillende muziekgenres passend bij the Proms: van popmuziek tot klassiek, en van musical naar rock!
Uiteraard verwelkomen we diverse gastmuzikanten van Goirlese bodem, met ieder hun eigen muzikale specialiteit. Deze rasartiesten zullen zowel solo als gezamenlijk diverse nummers ten gehore brengen, uiteraard begeleid door het enige echte Goirlese harmonieorkest.
Dit jaar is er de keuze tussen zowel een avond- als middagconcert. Zaterdagavond 9 november begint het concert om 20.00, op zondag 10 november start het matineeconcert om 14.00. Uiteraard bent u na afloop van harte welkom voor een drankje!
De tickets zijn beschikbaar via onze Ticket Shop.

Net als de vorige editie zijn er ook nu gastoptredens van Goirlese bodem.
Deze artiesten zullen zowel solo als gezamenlijk verschillende nummers ten gehore brengen, uiteraard begeleid door het orkest.
Wij stellen u graag voor aan alle gastmuzikanten die voor u optreden tijdens de promsconcerten!
Mijn naam is Floortje de Bruijn en ben 25 jaar oud. Op dit moment ben ik woonachtig in Tilburg, maar ben opgegroeid in het mooie Goirle. Naast mijn passie voor muziek is voetballen ook een grote hobby. Waar ik in de jeugd bij de jongens heb gevoetbald, speel ik nu al een aantal jaartjes bij de dames 1 van GSBW. Verder ben ik werkzaam bij AMO. Dit is een opvang voor kinderen/jongeren met een verstandelijke beperking en/of gedragsproblemen.
Vanaf jongs af aan ben ik al bezig met muziek. Door mijn vader Marc de Bruijn is muziek dan ook met de paplepel ingegoten. Nu 25 jaar later, staan we samen op het podium bij de Proms. In mijn jeugd heb ik vooral zelf muziek leren maken. Zo leerde ik mezelf gitaar en piano spelen. Naar mate ik ouder werd kwam de coverband Qualify op mijn pad. Als zangeres maak ik daar nu 5 jaar onderdeel van uit. We spelen onder andere rock en pop covers van diverse artiesten. Om deze genres te combineren met de harmonie lijkt me dan ook super gaaf. Ik kijk er naar uit om op het Proms podium te staan!

Mijn naam is Annemarie Paulusse. Ik ben 42 jaar en woon met mijn man en kinderen in Goirle. Sinds oktober 2022 ben ik de trotse eigenaresse van Restaurant RENZO aan het Kloosterplein. Daar organiseren we gezellige proeverijen met live muziek waarbij ik zelf zing, maar kun je natuurlijk ook terecht voor een heerlijke lunch, diner of borrel.
Ik zong al voordat ik kon praten. Ik volgde jarenlang privé zangles in allerlei stijlen, maar heb mijn passie gevonden in musical. Ik heb al veel mooie rollen mogen spelen bij diverse verenigingen, waaronder Tago uit Goirle. Twee keer ben ik genomineerd voor een Amateur Musical Award en behoorde daarmee dus tot de beste vijf van Nederland. In combinatie met het restaurant staat zingen nu op een iets lager pitje. Daarom vind ik het hartstikke leuk om als solist bij dit concert betrokken te zijn. Ik wens u een heel fijn concert!

Ik zal me even voorstellen; Marc de Bruijn is de naam en ik ben getrouwd met Natacha waarmee ik 2 kinderen heb, namelijk dochter Floortje, die ook een bijdrage levert tijdens de Proms, en zoon Jasper waarmee ik jaarlijks het festival Rock Werchter in België bezoek.
Muziek en zingen zit bij de Bruijntjes een beetje in het bloed en als frontzanger van coverband That’s Live ben ik gewend om op het podium te staan en het publiek te vermaken met diverse muzieksmaken. Naast de band hou ik ervan om wat uitdagingen aan te gaan en een bijdrage te mogen leveren aan mooie projecten zoals bij het ‘Karwei concert’, de ‘Special Olympics’ en ‘Goirle Zingt’. Het samenwerken met de Koninklijke Harmonie tijdens de ‘Proms’ is natuurlijk helemaal te gek en de voorbereidingen hiervoor zijn al een tijdje geleden begonnen. Ik kijk ernaar uit om het concert op lokatie ‘de Wissel’ uit te voeren aangezien ik daar als docent van de opleiding Sport en Bewegen evenementen heb georganiseerd en er zelf ook regelmatig gesport heb als zaalvoetballer. Verder is het Sportpark altijd een fijne plek in mijn leven (geweest) aangezien ik al bijna 50 jaar lid van GSBW en ruim 30 jaar lid van LTC ben.
Met mijn tennis- en padelvrienden probeer ik elke week nog actief te zijn op de baan en op zondagochtend pak ik de mountainbike voor mooie tochtjes in de natuur. Uiteraard hoop ik dat de 2 Promsconcerten voor alle Goirlenaren e.o. een geweldige en blijvende herinnering zullen opleveren!

Mijn naam is Anne Broers, ik ben 20 jaar oud en studeer klassieke zang aan het conservatorium van Utrecht. Naast dat ik bijna altijd met muziek bezig ben, vind ik het heerlijk om te sporten, te reizen en met vrienden weg te gaan.
Zingen speelt al mijn hele leven een belangrijke rol. Toen ik 9 jaar was, ben ik bij het souvenir jeugdkoor gegaan o.l.v. Peggy Hegeman. Dat eerste jaar besloot ik dat ik zangeres wilde worden. Daarom ben ik na een aantal jaar koor zingen ook privé zanglessen gaan volgen. Toen begon ik met mijn eerste soloconcerten en was het voor mij nog duidelijker dat ik klassieke zang wilde gaan studeren. Samen met het koor heb ik 10 jaar lang veel leuke projecten gedaan zoals Carmina Burana’s, opera’s en de muziek gezongen van Toverland en Symbolica van de Efteling. Het Proms concert in 2018 was het eerste grote soloconcert dat ik zong. Daarna heb ik samengewerkt het mannenkoren o.a. Sint Cecilia. In 2019 won ik de Young Classical Talent Award met Kamerata Zuid en heb een masterclass gewonnen met Francis van Broekhuizen. Ik vind het heel erg leuk om samen te werken met orkesten en koren. Zoals vorig jaar als soliste bij Symfonia Antarctica van Vaughan Williams met het Euregio Jeugdorkest. Ook heb ik twee super interessante masterclasses gehad van Margreet Honig op het Conservatorium van Amsterdam. Na het afronden van de YMA/pre-bachelor op het conservatorium van Tilburg met als zangdocenten Harry Ruijl en Peggy Hegeman en pre-bachelor klassieke zang op het conservatorium van Amsterdam met als docente Selma Harkink, zit ik nu in mijn eerste jaar bachelor op het conservatorium van Utrecht. Het promsconcert van 2018 zie ik nog steeds als een hoogtepunt. Het was een fantastische avond waar ik met veel plezier naar terugkijk. Vandaar dat ik erg dankbaar ben dat ik dit jaar weer mee mag doen! Ik ga er enorm van genieten en ik hoop dat u ook komt kijken!

Paul Cornelissen presenteert de Promsconcerten, dat deed hij eerder ook al in 2019. Hij is organisator, interim-manager en dagvoorzitter in de culturele sector.
“De Proms voor O&U mogen presenteren is een grote eer. Al sinds mijn tijd bij Jan van Besouw ben ik onder de indruk van de muziekcultuur in Goirle, wat een power. En juist nu, in deze rare tijden, is het van levensbelang dat de muziekcultuur zich laat zien. O&U doet dat op welhaast professioneel niveau. Daar werk ik graag aan mee.”

Er zal een zeer gevarieerd programma worden gespeeld, van klassiek tot musical tot pop. De Harmonie speelt zelf een aantal nummers en soms begeleidend voor de zangers, die solo of samen zullen optreden. Meer informatie volgt!

Vrijdagavond 8 november zal ingevuld worden door sambaband Gamberro. Deze internationaal bekende percussiegroep van Goirlese bodem viert hun 25-jarige jubileum, en doen dit samen met diverse muziekvrienden! Zin in een avondje Afro-Braziliaanse zang, dans en percussie? Check www.gamberro-samba.com voor meer informatie!
Onze website gebruikt cookies om de website voor jou nog beter te maken.
New membership are not allowed.
